Teamtraining
Team4Teams is gespecialiseerd
in het ondersteunen van de samenwerking
in en tussen teams, horizontaal en verticaal.
Onze teamtrainingen zijn ontworpen met
een (op ervaringsleren gebaseerde)
praktische aanpak, met unieke
inzichten en diepgang.
Op maat voor elk opleidingsniveau.
Moderne organisaties zijn complex geworden.
Aandacht voor de samenwerking
in en tussen teams maakt het verschil.
Welkom in de wereld van serieuze teamtraining
Onze trainingen
Vaak onderdeel van een traject
Communiceren met stijl
Hét aanbevolen vervolg in de teamtrainingscyclus
Met de Teamtraining communicatiestijlen maken teamleden zichtbaar dat ieder teamlid communiceert met een focus voor ogen. Diversiteit in focus maakt het team sterker zodra je elkaars focus leert kennen en gebruiken.
Door de focus van elkaar te leren kennen, verzachten tegenstellingen en daarmee krijgen teamleden meer begrip voor elkaar.
Vijf communicatietrainingen
Workshop | Clinic | Training | Online cursus | Masterclass
Masterclass Communicatie
Het beste van de communicatietraining en meer
Teamtraining feedback geven en ontvangen
Feedback vragen, delen en accepteren, omdat je het elkaar gunt
Bij feedback bouwt u – doelgericht en geïnspireerd – verder aan de samenwerking in uw team. Voor het delen van feedback is een basisniveau van vertrouwen nodig.
Door wat goed gaat te waarderen op ieders specifieke inzet, kwaliteiten van elkaar te erkennen én door te erkennen naar elkaar dat nieuwe stappen gezet kunnen worden, wordt het vertrouwen verder versterkt.
Feedback is een perfect vervolg op teambuilding en communicatiestijlen.
Vijf teamtrainingen feedback geven en ontvangen
Workshop | Clinic | Training | Online cursus | Masterclass
Masterclass Feedback
Het beste van de feedbacktraining en meer
Kritiek, een hint of feedback?
In alle feedbacktrainingen maken we onderscheid tussen kritiek, een hint en feedback.
Dit onderscheid geeft inzicht en maakt het verschil.
Want veel feedback is geen feedback maar een vrijblijvende hint, zonder afspraken over wie wat gaat doen. Door het ‘vaag’ te houden wordt niemand aangesproken en behoud je daarmee zelf ook ruimte. “We moeten beter samenwerken!”.
Iedereen beaamt het, maar niemand deelt wat de aanleiding is of hem of haar dwarszit. Niemand neemt het initiatief.
En soms wordt feedback ontvangen als kritiek. Wie geïrriteerd raakt, te lang wacht of overvallen wordt, geeft feedback op een manier waarbij het voor de ander moeilijker wordt om het met een lerende houding te ontvangen! De irritatie draagt dan bij om de feedback persoonlijk op te vatten. Iedereen snapt het verschil. De één is er gevoeliger voor dan een ander. In de teamtraining communiceren met stijl leer je hier meer over. Hoe iemand feedback goed kan ontvangen kun je het best gewoon een keer met elkaar bespreken, bijvoorbeeld in deze teamtraining.
Feedback is voor ons pas feedback als duidelijk is waar je samen naar toe wilt en je elkaar iets gunt. Zodra je feedback geeft vanuit een houding van gunnen en met een helder gezamenlijk doel, kan de ander het lerend ontvangen en zo leer je samen van gemaakte fouten. We gebruiken hiervoor de Schaal van Samenwerking.
Feedback of Feedforward?
In ons vakgebied is discussie over feedforward en feedback.
Enkele collega’s kiezen voor feedforward.
Feedforward is in hun ogen toekomstgericht en in die toekomst kun je iets veranderen.
Feedback zou teveel gericht zijn op terugkijken,
waarmee je (bij de ander) vooral ergernis oproept…
Feedback krijgt daarmee een negatieve kleur. Hoe zinvol is dat?