Communicatiestijlen

communicatiestijlentraining oefening

Onze visie op communicatie

In onze aanpak zien wij uw stijl van communiceren niet als uw karakter of persoonlijkheid (die moeilijk te beïnvloeden is) maar als gedrag. Wie inzicht krijgt in de achterliggende focus (de redenen waarom iemand bepaald gedrag laat zien) kan veel gemakkelijker afstemmen op de focus van een collega of klant.
En dat is wat wij u leren in de Masterclass communicatiestijlen.

Eerst afstemmen en dan pas leiden,
anders wordt het lijden.

Een tweede kenmerk van onze Masterclass communicatiestijlen is dat we zo snel als mogelijk deelnemers uitdagen door de stijlen heen te reizen. U bent geen stijl, u kunt er voor kiezen een communicatiestijl te gebruiken. Zo moeilijk is dat niet en het levert direct veel op.
We gaan praktisch aan de slag met zojuist verworven inzichten. Doordat u samen met uw collega’s de Masterclass communicatiestijlen volgt, is er bovendien een gelijktijdige ervaring. Hierdoor merkt u direct hoe behulpzaam deze Masterclass communicatiestijlen is in uw werksituatie.

Communicatiestijlen masterclass oefening

Communiceren met Stijl

Communicatiestijlen – leer uw team kennen
Met de Workshop, Training en Masterclass communicatiestijlen wordt zichtbaar dat ieder teamlid communiceert vanuit een bepaalde focus.
Door de focus van elkaar te leren kennen, 
verzachten tegenstellingen en krijg je meer begrip voor elkaar.

Training Communicatiestijlen met een praktische oefening

Workshop Communicatie

1 dagdeel
  • Kennismaken met communicatiestijlen.
  • Communicatiestijlen test.
  • Stijlen bij elkaar ontdekken.
Naar de workshop
Workshop communicatiestijlen in de zaal

Training Communicatie

1 dag
  • Kennismaken met communicatiestijlen.
  • Communicatiestijlen test.
  • Stijlen bij elkaar ontdekken.
  • Feedback geven per stijlgroep.
  • Advies om de communicatie met medewerkers te verbeteren.
Naar de training
Grondzeil bij de masterclass communicatiestijlen

Masterclass Communicatie

1 dag + 2 dagdelen
  • Kennismaken met communicatiestijlen.
  • Communicatiestijlen test.
  • Stijlen bij elkaar ontdekken.
  • Feedback geven per stijlgroep.
  • Advies om de communicatie met twee medewerkers te verbeteren.
  • Effecten bij teams onder druk.
  • Reizen door de stijlen.
  • Stijlen gebruiken om aan te sluiten bij klanten.
  • 2 uur nazorg 21 dagen nadien.
Naar de masterclass